Sandra


Då var det bara jag kvar då! Jag heter Sandra Nilsson och har benämningen Marknadsföringsansvarig i Goodie Bag UF. Vi jobbar med det mesta ihop för att det bara har blivit så och för att det är så fruktansvärt roligt att jobba med alla delar i ett företag, men i och med min benämning tog jag ansvaret för att starta upp det som syns utåt; dvs. blogg, facebookgrupp osv. Ni får gärna gå med i vår grupp på facebook och håll koll på vad vi jobbar med, även där: Goodie Bag UF.

Vem är då jag?

Precis som resterande tjejer i företaget som redan presenterat sig, går jag sista året på samhällsprogrammet på Alléskolan i Hallsberg. Jag läser, närmre bestämt, ett specialutformat program som kallas Samhäll-estet, vilket innebär att vi har 30% musik istället för moderna språk. Det är toppen om man älskar musik och vill syssla med sitt intresse även i skolan. Det lättar ofta upp pluggsvackorna mitt i terminerna, då man alltid har våra stora jul- och studentproduktioner att se fram emot. Dessutom har vi en fantastisk gemenskap i estetklassen. Trots att SP3A är min egentliga klass har vi mycket mer samhörighet i estetklassen med oss samhäll- och natur-esteter. Det är som en egen liten klass, eftersom vi har lektioner ihop nästan varje dag i veckan.

Jag kommer ifrån Björkas skogar, ett ganska idylliskt lantställe mitt emellan Kumla och Hallsberg. Det ligger på landet men ändå nära till stan, vilket är helt perfekt. Kollektivtrafiken är det enda som fattas, men det bekymret försvann när körkortet damp ner i plånboken i våras. Sedan ett år är mina föräldrar separerade och numera bor mamma i Hallsberg och pappa bor kvar i Björka. Jag själv, tog för en månad sedan det stora steget att köpa mig en lägenhet och flytta hemifrån. Numera bor jag mitt i centrala Kumla i min egna lilla etta. Jag behövde ha ett ställe som var mitt, så jag slapp leva som en pingisboll i min bil och ha allt nerpackat i väskor. Det beslutet är det bästa jag tagit hittills i mitt liv, jag trivs som bara den!

Jag har många olika intressen men utöver vänner, familj och musik/sång är foto det som ligger varmast om hjärtat. Jag gillar att få utlopp för min kreativitet genom just det och text. Det är därför jag har bloggat i flera års tid.

Framtidsplanerna är än så länge lite diffusa. Det blir eventuellt att jobba eller läsa några kurser på folkis/uni direkt efter studenten, men något långt program hoppar jag nog inte på, som det känns nu åtminstone. Jag vill känna mig lite mer säker på vad jag vill först. Kanske kommer idéerna framåt vårkanten. Förslag på senare utbildning är eventuellt socionom eller lärare. Time will tell :) För övrigt ser jag fram emot studenten med en gnutta vemod. Gymnasietiden har varit den bästa tiden i mitt liv hittills, då jag har lärt känna så många fina människor, men just nu är jag samtidigt väldigt oinspirerad och skoltrött vad gäller det teoretiska.

Som avslutning kan jag passa på, precis som de andra, att rekommendera alla blivande gymnasietreor att driva ett UF-företag som projektarbete. Det krävs mycket tid, sena eftermiddagar (inga egentliga arbetstider, man får jobba när det behövs helt enkelt) och mycket hårt arbete om man vill lyckas väl, men det är sååå värt allt slit. Att få skapa en alldeles egen produkt med sina vänner och sedan se beställningar rulla in är en helt obeskrivlig känsla. Adrenalinrusch for sure! Om ni har en bra affärsidé och inte är rädda för lite slit är det bara att köra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0